فافا گروپ

اس ام اس و جوک

فافا گروپ

اس ام اس و جوک

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر

خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی,فواید مواد غذایی برای کمک به بی خوابی,مواد غذایی برای کمک به بی خوابی درمانی,خاصیت مواد غذایی برای کمک به بی خوابی,خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی درمانی,خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی برای پوست,خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی برای مو,خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی برای جوانی,خواص مواد غذایی برای کمک به بی خوابی برای بارداری,خواص خوردن مواد غذایی برای کمک به بی خوابی,فواید مواد غذایی برای کمک به بی خوابی خام,فواید مواد غذایی برای کمک به بی خوابی پخته

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتربه گزارش بی اس ام اس : برای اینکه خواب بهتری داشته باشید، بدن تان نیازمند غذاهای سالم و مواد مغذی است. مواد مغذی زیادی وجود دارند که خاصیت آرام بخشی برای سیستم عصبی دارند و به داشتن خواب بهتر کمک می کنند.همه غذاها حاوی مواد طبیعی برای بهبود خواب می باشند اما مکمل هایی در دسترس هستند که مواد مغذی مناسبتری را برای بدن شما تامین می کنند.

کلسیم
کلسیم یک مسکن طبیعی است. برخی احساس می کنند که کلسیم در بعدازظهرها بهتر جذب می شود، ما به شما پیشنهاد می کنیم که یک لیوان شیر را قبل از رفتن به رختخواب بخورید. کلسیم طبیعی در فرآورده های لبنی، سبزیجات سبز رنگ و کنجد است.یک قاشق دانه های کنجد 10 برابر کلسیم بیشتری نسبت به یک لیوان شیر دارد. اسفناج نیز حاوی مقدار فراوانی کلسیم است(البته به دلیل اگزالات میزان جذب کمتری نسبت به لبنیات دارد) . روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنید.

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر

منیزیم
منیزم بایستی با کلسیم جذب شود. بسیاری از مکمل های کلسیم شامل منیزیم هم می شود. سولفات دومنیزى از منیزیم ساخته شده است. منیزیم برای ماهیچه ها خاصیت آرام بخش دارد همچنین برای متعادل کردن قندخون و فشار خون هم مفید است. منابع طبیعی منیزم هالیبوت(نوعی ماهی)، بادام زمینی ، غلات، اسفناج، موز، آواکادو، مغزجات و آجیل است. دیابتی ها لازم است که مقدار مناسبی منیزیم جذب کنند(برای برای بالانس بهتر قند در خون)، و همچنین افرادی که داروهای مدر(ادرار آور) مصرف می کنندزیرا منیزیم با ادرار کردن فراوان این اشخاص از بین می رود. نشانه های کمبود منیزیم گرفتگی ماهیچه، حالت تهوع، و کم اشتهایی است.

ویتامین د
ویتامین د یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز بدن است که در بالا بردن کلسیم موثر است. فرآورده های شیری سرشار از ویتامین د هستند. تحقیقات نشان می دهد که به دست آوردن ویتامین د با در معرض آفتاب بودن کمی مشکل است مخصوصا در ماههای زمستان. بنابراین مکمل های آن توصیه می شود.

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر
ال تینین
ال تینین یکی از اجزای تشکیل دهنده چای سبز است. این ماده دارای خاصیت آرامبخشی است. تحقیقات نشان می دهد که ال تینین باتحریک کردن امواج آلفا مغز را آرام می کند. گذشته از خاصیت آرام بخشی آن، ال تینین همچنین فشار خون را پایین می آورد.

اچ تی پی 5
اچ تی پی 5 مخفف کلمه هیدروکسلیتریپتوفان ال 5 است. ال تریپتوفان یک اسید آمینه است. این ماده مغذی در بوقلمون به مقدار فراوانی یافت می شود و برخی گفته اند که برای خواب آلودگی هم موثر است. بعضی ها ترپتوفان را به عنوان یک تقویت کننده خلق استفاده می کنند. همچنین این ماده به مکانیزم های سروتونین در مغز کمک می کند. یک کپسول اچ تی پی 5 باید در صبح با شکم خالی خورده شود.

گابا
گابا یکی از انتقال دهنده های عصبی است.این ماده در تنظیم کردن عضله ها و آرامش دادن اعصاب موثر است.

مواد غذایی برای کمک به بی خوابی و خواب بهتر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.