فافا گروپ

اس ام اس و جوک

فافا گروپ

اس ام اس و جوک

همه چیز درباره جینکو

همه چیز درباره جینکو

خواص جینکو,فواید جینکو,جینکو درمانی,خاصیت جینکو,خواص جینکو درمانی,خواص جینکو برای پوست,خواص جینکو برای مو,خواص جینکو برای جوانی,خواص جینکو برای بارداری,خواص خوردن جینکو,فواید جینکو خام,فواید جینکو پخته

همه چیز درباره جینکو

به گزارش بی اس ام اس : جینکو یکی از قدیمی‌ترین گیاهان آسیایی است که خواص شگفت انگیز متعددی دارد. جینکو ضد آلزایمر بوده، برای تقویت حافظه و قوای جنسی مفید است و جلوی سکته‌ی قلبی و مغزی را می‌گیرد. از این گذشته این گیاه پیری پوست را به تأخیر می‌اندازد.برای آشنایی بیشتر با این گیاه شگفت انگیز و طریقه‌ی مصرف آن با ما همراه باشید.

جینکو ضد آلزایمر است

نتایج پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد که جینکو قادر است جلوی پیشرفت بیماری آلزایمر را بگیرد و علائم آن را کمتر کنند. البته نتایج پژوهش‌ها گاهاً متضاد از آب در آمده است. به عنوان مثال در سال 2008 محققان آمریکایی روی 3000 داوطلب بررسی‌هایی انجام دادند و هیچ تأثیر مشهودی از این گیاه برای مقابله با زوال قدرت عقل مشاهده نکردند. اما بر عکس نتایج پژوهش‌های سال 2010 نشان می‌دهد که جینکو روی عملکرد قدرت درک ذهنی انسان تأثیر مثبتی می‌گذارد.

روش مصرف

جینکو به صورت کپسول در داروخانه‌ها و عطاری‌ها موجود است. داروهای دیگری نیز وجود دارد که از این گیاه درست شده‌اند. با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از خواص این گیاه بهره‌مند شوید.

جینکو برای تقویت قدرت جنسی آقایان

از آن جایی که جینکو باعث بهبود جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت‌ها می‌شود می‌تواند باعث نعوظ بهتر آقایان شده و به این ترتیب لذت جنسی آن‌ها را بالا ببرد. نتایج یک پژوهش آلمانی که روی 60  مرد انجام شد نشان می‌دهد مصرف روزانه 60 میلی گرم جینکو بعد از دو ماه مشکل زود انزالی آن‌ها را بهبود داده است.نتایج پژوهش دیگری که در سال 1998 منتشر شد نشان می‌دهد که این گیاه برای رفع ناتوانی جنسی ناشی از مصرف داروهای ضدافسردگی مفید است.

روش مصرف

برای مقابله با مشکلات جنسی می‌توانید از کپسول‌های موجود در داروخانه‌ها یا عطاری‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم اول با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود

جینکو برای جلوگیری از سکته‌ی قلبی و مغزی

جینکو برای سلامت رگ‌ها مفید است. اول به این دلیل که این  گیاه حاوی ترکیباتی است که به افزایش قطر رگ‌ها کمک کرده و باعث گردش خون بهتری می‌شود. دوم به این دلیل که ترکیبات موجود در این گیاه از انباشته شدن چربی‌ها و جرم‌ها در رگ‌ها که در نهایت به تصلب شرایین منجر می‌شود پیشگیری می‌کند. نتیجه این می‌شود که این گیاه خطر تشکیل لخته و در نهایت سکته‌ی قلبی و مغزی را کاهش می‌دهد.

روش مصرف

می‌توانید با پزشک یا داروساز مشورت کرده و از کپسول‌های این گیاه استفاده کنید.

جینکو وز وز گوش را تسکین می‌دهد

وز وز گوش یک حالت آزار دهنده است که معمولاً درمان معجزه آسایی هم ندارد. با این حال یک راه حل ساده دارد: گیاه جینکو.

جینکو جریان خون در مویرگ‌ها را تحریک می‌کند و به این ترتیب می‌تواند باعث تسکین وز وز گوش شود. با وجود اینکه نتیجه‌ی برخی از پژوهش‌ها از بی تأثیر بودن این گیاه حکایت می‌کنند در عوض نتایج پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که جینکو برای تسکین وز وز گوش به خصوص اگر کمتر از یک سال از شروع آن گذشته باشد موثر است.

روش مصرف

اگر شما هم از مشکل وز وز گوش رنج می‌برید می‌توانید این گیاه را امتحان کنید. می‌توانید با نظر پزشک، عطار یا داروساز از کپسول‌های جینکو استفاده کنید.

جینکو

جینکو حافظه را تقویت می‌کند

جینکو جریان خون رگ‌ها و حتی مویرگ‌های مغز را تحریک می‌کند و باعث بهبود عملکرد مغز شده و حافظه را تقویت می‌کند. نتایج پژوهشی که روی 35 داوطلب بین 30 تا 59 ساله انجام شد نشان می‌دهد که مصرف جینکو به ویژه حافظه‌ی کوتاه مدت را تقویت می‌کند.

روش مصرف

یک قاشق چای‌خوری برگ خشک گیاه جینکو را با یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کرده و میل کنید. هر روز 3 فنجان از این جوشانده بنوشید. اگر دو به شک هستید نظر پزشک یا عطار را جویا شوید.

جینکو برای مقابله با بیماری رینود

آیا در فصل سرما انگشتانتان سفید، سرد و بی حس می‌شوند؟ احتمال دارد که دچار اختلالی در گردش خون شده باشید که به آن بیماری رینود می‌گویند. در 90 درصد موارد مسئله‌ی مهمی نیست. اما با این حال بیماری یا پدیده رینود آزار دهند و دردناک است. در این مورد نیز جینکو می‌تواند راه گشا باشد. سازمان جهانی سلامت تأثیر مثبت این گیاه را برای درمان بیماری رینود تایید کرده است.

روش مصرف

برای درمان این پدیده از داروهایی که از جینکو تهیه می‌شود مثل قرص تاناکان استفاده کنید. بهتر است اول با پزشک مشورت کنید.

عوارض مصرف جینکو

معمولاً گیاه جینکو عوارض خاصی ندارد اما امکان دارد در بعضی‌ها مصرف این گیاه باعث سردرد، مشکلات دستگاه گوارش (مثل اسهال، نفخ) و آلرژی شود.

جینکو

چه کسانی نباید از جینکو استفاده کنند؟

جینکو نیز مانند هر گیاه دیگری باید با احتیاط مصرف شود. مصرف این گیاه برای افراد زیر مورد منع مصرف دارد:

* زنان باردار، شیرده

* افرادی که تحت درمان داروهای ادرار آور هستند.

* افرادی که داروهای ضد ریفلاکس معده می‌خورند.

* افرادی که داروهای فشار خون و آنژین مصرف می‌کنند.

* افرادی که داروهای ضدانعقادی مثل آسپیرین می‌خورند.

* افراد هموفیلی و افرادی که عمل جراحی در پیش دارند زیرا این گیاه خون را روان می‌کند.

* نوجوانان زیر 18 سال. این افراد قبل از مصرف باید حتماً با پزشک مشورت کنند.

منبع:tebyan.net

همه چیز درباره جینکو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.