فافا گروپ

اس ام اس و جوک

فافا گروپ

اس ام اس و جوک

همه چیز درباره علت و درمان انواع اختلال شخصیت مرزی و نمایشی

اختلال شخصیت

اختلال شخصیت مرزی ,اختلال شخصیت نمایشی,اختلال شخصیت مرزی و ازدواج,اختلال شخصیت مرزی و طلاق,اختلال شخصیت مرزی+pdf,اختلال شخصیت مرزی در Dsm 5

اختلال شخصیت مرزی , اختلال شخصیت نمایشی , اختلال شخصیت مرزی و ازدواج , اختلال شخصیت مرزی و طلاق

توضیحاتی در مورد اختلال شخصیت

بررسی و مطالعه درباره شخصیت بشر به دوران بسیار قدیم بازمی‌گردد و از زمان ارسطو و یونان باستان همواره تلاش‌هایی در جهت واکاوی انواع شخصیت‌های انسانی صورت گرفته است. اما مطالعات در حوزه‌ی اختلال شخصیتی از جمله مقوله‌های جدیدی است که در دوران باستان زیاد مورد توجه نبوده است. شروع این دست از مطالعات به سال ۱۸۰۱ باز می‌گردد؛ یعنی زمانی‌که فیلیپ پینل به شرح و توصیف حالاتی از اختلال شخصیتی پرداخت. حالاتی از انسان که مجموعه‌ای بود از خشم و خشونت در غیاب توهم و خیال. در سال ۱۸۳۵ نیز پزشکی به نام جِی.سی ریچارد، اصطلاحی با عنوان «انحراف غلط از احساسات طبیعی، گرایش‌ها، عادت‌ها، خلق‌وخو، ضربات ناگهانی» مطرح کرد که به دلیل وسیع‌بودن گستره‌ی تعریفی که ارائه شده بود، امکان بررسی دقیق اختلال شخصیتی از خلال آن کاملا مشخص نبود. در سال ۱۹۸۶، یعنی ۶۰ سال بعد از مطالعات جی.‌سی.ریچارد، امیل کریپلین ۷ نوع اختلال شخصیتی اجتماعی را شرح داد. این توصیفات بعدها کامل‌تر شد و تکمیل‌کننده‌ی آنها همکار کریپلین، کرت اشنایدر بود. دسته‌بندی و مطالعاتی که اشنایدر انجام و ارائه داد، هنوز از جمله منابع اصلی مطالعات و بررسی‌ها در اختلال شخصیتی است. اختلال شخصیتی وقتی به وقوع می‌پیوندد که میان عملکرد رفتاری فردی و بین‌فردی نقص وجود داشته باشد. اگر نشانه‌های این نقص و ناهماهنگی به شکلی متداوم بروز یابند، به عنوان بخشی از مرحله‌ی رشد فردی یا رشد محیطی/اجتماعی شناخته نشوند، در اثر مصرف مواد و قرارگرفتن در شرایطی خاص نباشند، با عنوان اختلال شخصیتی شناخته خواهند شد.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد اختلال شخصیت صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

اختلال شخصیت چیست

اختلالات شخصیت عبارتند از مجموعه اختلال‌های روان شناختی که ویژگی اصلی آن‌ها رفتارهای خشک و غیرقابل انعطاف است. این رفتارها به اشخاص آسیب می‌رساند، چون مانع سازگاری آن‌ها با الزام‌های زندگی روزانه می‌شود و روابط آن‌ها را با دیگران مختل می‌سازد.

همه چیز درباره اختلال شخصیت

شخصیت، بیانگر آن دسته از ویژگی‌های فردی است که شامل الگوهای ثابت فکری، عاطفی و رفتاری است (پروین، جان، ۲۰۰۱، ص۳). این تعریف بیانگر آن دسته از ویژگی‌های فردی با ثبات چه در زمینهٔ فکری، رفتاری یا عاطفی است. اختلال یا نابهنجاری بر اساس چهار خصیصه تعریف شده‌است که عبارتند از: ۱- پریشانی: تجربه عذاب هیجانی یا جسمانی، در زندگی متداول ۲- اختلال: کاهش توانایی فرد در انجام امور روز مره به‌طوری‌که نتواند کارهایش را به نحو مطلوب انجام دهد. ۳- به مخاطره انداختن خود و دیگران با کارهایی که انجام می‌دهند. ۴- لحاظ اجتماعی و فرهنگی غیرقابل قبول باشد. اشخاصی که به اختلال‌های شخصیتی دچار هستند، صفات شخصیتی ناسازگارانه دارند و این صفت‌ها آن‌قدر ژرف و عمیق حکاکی شده‌اند که در برابر هرگونه تغییر و دگرگونی مقاومت می‌کنند. در بیشتر مواقع این اشخاص گمان می‌کنند دیگران باید تغییر کنند تا با آن‌ها مطابقت داشته باشند و نه بر عکس. اشخاص مبتلا به اختلال‌های شخصیت خود و دنیا را به گونه‌ای تفسیر می‌کنند که برایشان به شدت ناراحت‌کننده است یا توانایی آن‌ها را برای زندگی عادی از بین می‌برد. تجربه‌های ناسازگارانهٔ آن‌ها از خودشان و دنیا از کودکی و نوجوانی آغاز می‌شود و به‌تدریج و در همه جا بر زندگی‌شان تأثیر می‌گذارد. اختلال‌های شخصیت انواع مختلف دارد و اندیشه، احساسات، و رفتارهای مورد تجربهٔ شخص بسته به نوع اختلال شخصیت می‌تواند متفاوت باشد. شخصیت می‌تواند سازگار یا ناسازگار باشد و این ارتباط نزدیکی با «انعطاف‌پذیری» دارد. اختلال شخصیت  یعنی «رفتارهای ناسازگار و انعطاف‌ناپذیر در برخورد با محیط و موقعیت‌ها»

اختلال شخصیت و دست کشیدن از هر دفاع

دفاع‌ها در موثرترین حالتِ خود به ویژه در افراد مبتلا به اختلال شخصیت می‌توانند اضطراب و افسردگی را به کلی از بین ببرند. پس یکی از دلایل عمده افراد مبتلا به اختلالات شخصیت از تغییر ندادن رفتارشان همین است که دست کشیدن از هر دفاع یعنی بیشتر شدن اضطراب و افسردگی خودآگاهانه آنها

اختلال شخصیت بدگمان

مشخصه بیماران مبتلا به اختلال شخصیت بدگمان ( پارانوئید به انگلیسی:(Paranoid personality disorder (PPD)، شکاکیت و بی اعتمادی دیرپا به همه افراد است. مسئولیت این احساسات از نظر آن‌ها نه به عهده خود آنها، که بر دوش دیگران است. این بیماران اغلب متخاصم، تحریک پذیر و خشمگین‌اند. افراد متعصب و جزم اندیش، کسانی که مدارکی دال بر تخلف دیگران از قانون جمع می‌کنند، افرادی که به همسر خود سوءظن دارند، و اشخاص بدعنقی که اهل دعوا و مرافعه اند، اغلب دچار اختلال شخصیت پارانوئید هستند. میزان شیوع اختلال شخصیت پارانوئید ۵/. تا ٢.۵ درصد از جمعیت عمومی است. اینگونه بیماران تقریباً هیچ وقت خودشان به جستجوی درمان برنمی آیند و اگر هم صاحبکار یا همسرشان آن‌ها را برای درمان ارجاع کند، اغلب می‌توانند رنجیدگی خود را پنهان کنند. در بستگان بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی، میزان بروز اختلال شخصیت پارانوئید بیشتر از افراد گروه شاهد است. این اختلال در مردان شایع تر از زنهاست و به نظر نمی‌رسد الگویی خانوادگی داشته باشد. میزان بروز آن در همجنس‌گراها، برخلاف آنچه قبلاً پنداشته می‌شد، بیشتر از معمول نیست ولی اعتقاد بر این است که در گروه‌های اقلیت، مهاجران، سالمندان و ناشنوایان بیشتر از جمعیت عمومی است

بیشتر بخوایند :

سه نما


انواع سرطان مری

انواع سرطان مری

آدنوکارسینوما، که به عنوان شایع ترین نوع سرطان مری در جوامع غربی و کشورهای توسعه یافته، به ویژه در میان مردان سفید پوست شناخته شده است. این سرطان از سلول های غده ای در مری است، که اغلب از قسمت پایین تر مری و نزدیک معده شروع می شود. عوارض ریفلاکس معده و مری بارت به عنوان مهمترین عوامل خطر برای این نوع سرطان محسوب می شوند. کارسینوم سلول سنگفرشی، همچنین به عنوان سرطان اپیدرمال شناخته می شود، با بافت هایی که سطح مری را پوشش می دهند، به ویژه در قسمت های میانی و بالای مری، شروع می شود. کارسینوم سلول سنگفرشی به عنوان شایع ترین نوع سرطان مری در سراسر جهان شناخته شده است. در کشورهای دیگر مانند ایران، شمال چین، هند و آفریقای جنوبی، این نوع سرطان مری بسیار بیشتر از ایالات متحده است.
علت سرطان مری

علت دقیق سرطان مری شناخته نشده است. به نظر می رسد الکل، سیگار، مواد غذایی و نوشیدنی خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.
چه چیزی باعث سرطان در مری می شود؟

در بیشتر موارد، اولین علامت این است که بیمار در معرض بلع مواد غذایی است. فرد ممکن است احساس کند که غذا در گلو او گیر کرده است. در ابتدا، این مشکل ممکن است هنگام خوردن غذاهای جامد مانند سیب، گوشت و غیره رخ دهد. بعدا فرد ممکن است دچار بلع غذاهای نرم و حتی مایعات باشد. با پیشرفت بیماری، مری به تدریج تنگ تر می شود. یکی از اولین نشانه های بیماری درد در دیواره قفسه سینه است. در هنگام بلع مایع گرم فرد ممکن است سرگیجه را احساس کند. علائم بعد از آن عبارتند از تحریک دهان (به علت عدم مصرف بزاق)، استفراغ حاوی غذاهای ذخیره نشده و کاهش وزن. علائم تنفسی نیز رایج است. سرطان و سرفه خشونت آمیز در صورتی رخ می دهد که سرطان به مناطق مجاور گسترش یابد.
علل سرطان مری

تنباکو و مصرف الکل، سم های قارچی در سبزیجات ترش، رژیم های غذایی با چربی و مواد جامد، قند و شکر، انواع شیرینی و دسر، نمک، ترشی و نوشابه های گازدار، مواد غذایی کنسرو شده، رژیم کم پروتئین و کربوهیدرات، مصرف نیتروسانین کدام است؟ افزودنی مواد غذایی. پیری، جنس (مردان سه برابر بیشتر از زنان هستند)، در معرض مری در معرض مری با اسید (بیماری ریفلاکس معده)، مری بارت (سلول هایی که مری را در معرض تماس طولانی مدت با اسید معده مشابه با سلول های پوشش قرار می دهند معده) قرار گرفتن در معرض مواد شیمیائی مانند پرچلور اتیلن (این ماده در صنعت لباسشویی استفاده می شود) مصرف زیاد مایعات بسیار گرم، آسیب مری، کمبود آهن شدید، سابقه قبلی سرطان، بیماری اگزالیا.
تشخیص سرطان مری

در صورت دشوار بودن در بلع یا سایر علائم، ارزیابی و تشخیص می تواند با آندوسکوپی یا رادیوگرافی با باریم انجام شود. مزیت آندوسکوپی این است که اجازه می دهد که یک تومور نمونه برداری شود. آزمایشات و روش های مورد استفاده برای تشخیص سرطان های مری عبارتند از: آندوسکوپی: در زمان آندوسکوپی، پزشک یک لوله خالی دارد که با یک دوربین (دامنه) مجهز به گلو و وارد مری است. با استفاده از آندوسکوپی، پزشک شما وضعیت مری را بررسی می کند و به دنبال مناطقی است که سرطانی یا ملتهب هستند. نمونه برداری: پزشک شما ممکن است از اسکن خاصی استفاده کند و آن را به مری شما وارد کند تا شما بتوانید نمونه ای از بافتی که مشکوک به سرطان باشد نمونه برداری کنید. این نمونه از بافت ها به آزمایشگاه فرستاده می شود تا تعیین شود آیا هر سلول سرطانی وجود داشته باشد.

التهاب دندان ها و سیر

التهاب دندان ها و سیر


Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دیسک کمری‬‎


از آنجا که سیر حاوی خواص طبیعی ضد التهابی و ضد التهابی است، آن را به عنوان درمان موثر برای درمان عفونت دندان که شما باید از آن آگاه باشید. استفاده از درمان درد درد را کاهش می دهد و مانع از گسترش باکتری ها می شود. برای انجام این درمان، عفونت دندان، باید یک گلچین تازه در دهان خود قرار دهید و دندان ها را با آب بشویید. تا زمانی که دندان درد کاهش می یابد، جویدن ادامه پیدا کنید. بعد از آن، سیر باقی مانده را بیرون بیاورید و دهان خود را با آب آشامیدنی شستشو دهید. همانطور که سیر ممکن است بوی ناخوشایندی را در دهان شما بگذارد، می توانید چند قطره روغن گل میخ را در آب ریخته و دهان خود را بشویید. روغن گل میخ به شما کمک می کند بوی بد سیر را از بین ببرید. یا شما می توانید یک قاشق چای خوری قاشق چای خوری پودر سیر را با یک نمک کمی مخلوط کنید و سپس محلول را روی دندانهای آسیب دیده قرار دهید و در درد قرار دهید. اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه باقی بماند. سپس دهان خود را با دهانشو بشویید. گزینه دیگری این است که روغن سیر را مستقیما بر روی دندان های آسیب دیده اعمال کنید. برای بهترین نتایج، بهتر است این درمان را سه یا چهار بار در روز برای چند هفته انجام دهید.


التهاب دندان و روغن نارگیلدیگر درمان های خانگی برای درمان درد عفونت های استخراج دندان است. این درمان اغلب در پزشکی سنتی آئورودا استفاده می شود که در درمان آدامس یا آبسه دندانی موثر است. این درمان مفید است و بهتر است آن را امتحان کنید، زیرا روغنکاری به طور موثر باکتری در دهان شما را کاهش می دهد و تعداد زیادی از آنها را از بین می برد. علاوه بر این، این درمان کمک می کند تا مواد سمی از دهان خود را تخلیه کنید. در نتیجه روغن و گریس سلامت دهان و بدن را بهبود می بخشد. برای استفاده از این درمان، شما نیاز به روغن نارگیل فوق العاده دارید. یک قاشق غذاخوری از این روغن را در دهان خود قرار دهید. بعد، روغن را به مدت 15 دقیقه چرخانید. مراقب باشید که این روغن را نپوشانید. برای انجام این کار 15 دقیقه قبل از شستشو دهان خود با آب گرم و نرم، ادامه دهید. اگر می خواهید نتایج رضایت بخش را بدست آورید، باید این روند را دو بار در روز تکرار کنید. با این حال، شما نباید این کار را با معده خالی انجام دهید.التهاب دندان ها و آنتی بیوتیک هادر اغلب موارد، دندانپزشک آنتی بیوتیک ها را برای کمک به مبارزه با عفونت های بدن تجویز می کند، اما مهم این است که بدانیم که آبسه دندانی ناپدید نمی شود و باید پیگیری شود. آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از گسترش عفونت های دندان و آدامس تجویز می شود و ممکن است در کنار داروهای ضد درد استفاده شوند. نمونه هایی از داروهای آنتی بیوتیک عبارتند از آموکسی سیلین یا مترونیدازول. آنتی بیوتیک ها نباید توسط پزشک مورد استفاده قرار گیرد، اما نباید از آنها برای تأخیر در درمان استفاده کرد.